20.5. 2019 – DV2 – NARAVOSLOVNI DAN

Otrok radovednost in zanimanje za svet prevzame od nas odraslih. Spodbujanje k raziskovanju in eksperimentiranju v najzgodnejšem obdobju mu koristi tudi v odrasli dobi. V malih možganih imamo sistem za iskanje, ki lahko pri ljudeh sproži veselje do življenja in raziskovanja pa tudi motiviranost in osredotočenost, ki nam pomagata doseči zastavljene cilje.

Sistem za iskanje deluje kot mišica – bolj ko ga uporabljamo, več stvari zmore, tako postajamo vse bolj radovedni, motivirani in ustvarjalni. Pri otrocih in odraslih, ki več ur skupaj gledajo v televizor, je sistem precej pod nivojem svojih zmogljivosti. Posledica tega je tudi nižja raven dopamina, to pa povzroči, da človek prelaga stvari na prihodnost, ne razmišlja ustvarjalno in ima le malo idej.

(Povzeto po članku iz revije Pogled: Kilogram veselja, prosim! – maj, 2019)

Ker se tega zelo dobro zavedam, načrtujem dejavnosti, ki vključujejo čim več raziskovanja, eksperimentiranja in učenja predvsem na prostem. Otroke narava povsem prevzame.

Kakšno veselje se je razlegalo po gozdu in travniku, ko smo na našem »naravoslovnem dnevu« odkrili kakšno živo bitje, ki se je skrivalo pod zemljo. Še večje veselje pa jih je bilo opazovati, kako so prav tekmovali med seboj, kdo bo ujel čim več različnih žuželk v svoj raziskovalni kozarec.

Svoja opažanja smo skrbno označili na delovnem listu, ki smo ga izpolnili kar v gozdu.

Ko so imeli čas za prosto igro, so kar nadaljevali z iskanjem življenja. Vedno znova so odkrili, kakšno novo žival ali rastlino. Tako so na spontan način širili besedni zaklad in znanje, ki jim morda ta trenutek ne pomeni veliko, ampak v šoli pa jim bodo te informacije v veliko pomoč, saj so se zagotovo zasidrale nekam v predel malih možgan, kjer čakajo na ponovno uporabo.

Zapisala Zala Jazbec, dipl. vzg.